mesdas

De Medische en EHBO Stam (afgekort MES) is een landelijke groep die lid is van Scouting Nederland. De MES is opgericht op 21 april 1995 en heeft ruim 200 leden.

De MES is op verschillende gebieden actief. Zo kan je bij de MES je EHBO diploma halen, herhalingslessen volgen en zijn we regelmatig actief als hulpverlener op zowel Scoutingevenementen als niet-Scoutingevenementen.

Lid zijn van de MES is prima te combineren met het lidmaatschap van je lokale Scoutinggroep of een andere club en hobby's: het herhalen van je EHBO-diploma kost je één weekend (2 dagen) per jaar. Óf en hoe veel extra tijd je in de MES steekt door bijvoorbeeld mee te doen aan evenementen en gezelligheidsafspraken ligt volledig bij jezelf.

Hoewel de MES een Scoutinggroep is, betekent dat niet dat je niet welkom bent indien je geen ervaring hebt als Scout, die doe je gauw genoeg op! Als je lid wordt van de MES omdat het bijvoorbeeld handiger is om je diploma in één weekend te verlengen ben je ook van harte welkom. Als lid van de MES vragen we automatisch lidmaatschap voor je aan bij Scouting Nederland (tenzij je van deze verenigingen al lid bent).

Let op, er zijn in Nederland een aantal EHBO-verenigingen die (ongelukkigerwijs) dezelfde afkorting gebruiken als de MES. Als iets onduidelijk is over je lidmaatschap of je diploma, neem dan even contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Het MES-bestuur bestaat uit:

• Marc Devos - Voorzitter
  • Secretaris - vacature