Om als EHBO-er op een evenement goed herkenbaar te zijn, gebruiken de meeste EHBO-verenigingen een uniform of speciale EHBO-kleding. Omdat de MES ook nog een Scoutinggroep is, hebben we zelfs 2 verschillende outfits! Op verschillende evenementen zullen er dan ook verschillende uniformen gedragen worden: zo is op een Scoutingevenement een geel-blauw-uniform soms niet zo gepast terwijl dit bij sommige (semi) commerciële evenementen prima werkt! Voor een inzet zal de inzetleider je informeren over welke kleding gepast is.

Outfit 1: Scoutfit
Als Scoutinggroep dragen we de Scoutfit van Scouting Nederland. Die is te krijgen in de ScoutShops (zowel in de winkels als in de webshop). Wij dragen op evenementen zo veel mogelijk de grijze blouse (dit valt lekker op tussen de andere Scouts en is wat meer low-profile dan het mooie geel-blauw) met daarbovenop onze rood-witte das met achterop de MES-badge. Bij extreme hitte is een grijs shirt altijd prima. Op het uniform hebben we het MES-naambandje, de MES-badge, het speltakteken 'roverscouts' en het installatieteken. Voor de Scoutfit heb je dus twee MES-badges nodig, één voor op de das en één voor op de de rechter mouw van de blouse, onder het naambandje. Voor de mensen die een EHBO-insigne hebben, die dragen dat op de linker mouw. Onder de Scoutfit dragen we een donkergekleurde (blauwe, grijze of zwarte) broek.

mes uniform1mes uniform2mes uniform3

Outfit 2: Uniform Nationale Bond voor EHBO
De Nationale Bond voor EHBO heeft een eigen uniformlijn ontwikkeld in het kobaltblauw met geel. Deze kleding is online goed te verkrijgen. We dragen in elk geval gele bovenkleding, zoals bijvoorbeeld de kobaltblauw met gele polo. Mocht je dit nou niet bij je hebben, laat het dan weten aan de inzetleider zodat die voor hesjes kan zorgen. Op de gele bovenkleding dragen we de MES-das.

mes nb1mes nb2

Een gedeelte van de bovengenoemde materialen kan door de MES geleverd worden:

Artikel Prijs
MES Naambandje € 0,25
MES Badge € 3,10
MES Das (zonder badge) € 14,50
EHBO Badge (rond, rood met wit kruis)

MES Dasring € 2,20

Prijzen gecontroleerd mei 2023, prijswijzigingen voorbehouden.

Bestellen
De artikelen kan je bestellen bij het MES Servicebureau, dat gaat als volgt: stuur een e-mail met je bestelling naar het onderstaande adres én maak het totaalbedrag van je bestelling plus € 4,95 (verzendkosten) over op IBAN NL80INGB0002314843 t.n.v. Medische en EHBO Stam te Capelle aan den IJsel. Als je bestelling boven de € 25,00 uitkomt wordt er € 9,80 porto in rekening gebracht.
Het is ook mogelijk de bestelde artikelen zelf af te halen. Vermeld dat dan duidelijk bij je bestelling, en vergeet niet je naam, adres en de gewenste goederen te vermelden. Om extra verzendkosten te besparen houden we (eventueel) de bestelling op tot dat alle goederen binnen zijn. De voorraad is beperkt, maar wat voorradig is proberen we binnen 14 dagen bij je op de deurmat te laten leggen.
Voor alle vragen over het Servicebureau en de artikelen kan je contact opnemen met Marcel:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.