Of je nou Scout bent of (nog) niet, of je je EHBO-diploma hebt of (nog) niet, of je jong bent of oud: je bent van harte welkom bij de MES. Lidmaatschap van de MES levert je een aantal voordelen op:

• Het herhalen van je EHBO-diploma wordt nóg gemakkelijker: door het jaar heen organiseren we op verschillende locaties herhalingscursussen. In één geheel verzorgd weekend in een Scoutinggebouw bij jou in de buurt kun je je EHBO-kennis opfrissen en je diploma geldig houden.
  • Het herhalen wordt niet alleen gemakkelijker, maar ook interessanter en leuker! Doordat de instructeurs en de lotussen (bijna) allemaal Scout zijn, weten ze wat er speelt en worden er realistische oefenscenario's bedacht. Ook wordt er veel aandacht besteed aan EHBO bij kinderen. Tijdens het herhalen word je uitgedaagd om meer kennis op te doen.
  • Er zijn veel leuke evenementen waaraan de MES meedoet. Wil je graag (letterlijk) vooraan het podium staan bij grote (en kleine) namen uit de muziek? Of verdoe jij graag een weekend kijkend naar ridders op paarden? Het kan allemaal bij de MES. We leveren EHBO-ers, materialen en support voor veel verschillende soorten evenementen.
  • Als lid van de MES ontvang je de MES Nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief vind je o.a. de data van alle EHBO cursussen en herhalingslessen waaraan je kan deelnemen. Verder staat in deze brief natuurlijk alles over de hulpverleningen waar je als EHBO'er naar toe kunt gaan, leuke verhalen en verslagen van activiteiten waar de MES aanwezig is geweest. Zo blijf je op de hoogte over alles wat we de afgelopen tijd hebben gedaan.
  • Als MES lid ben je ook lid van Scouting Nederland. Hierdoor kan je ook deelnemen aan activiteiten van Scouting Nederland en ontvang je het Scouting Magazine. Verder ben je als MES-lid ook lid van de Nationale Bond voor EHBO.

Inschrijven/Mutaties/UitschrijvenIMG 1916 2
Om je te kunnen inschrijven als lid hebben wij een aantal gegevens van je nodig. Vul daarom dit formulier in. Het formulier is ook te gebruiken bij mutaties of om je uit te schrijven als lid van de MES.

Ledenadministratie
Voor leden is het mogelijk om zelf hun persoonlijke gegevens aan te passen in de ledenadministratie in Scouts Online. Denk hierbij aan je adres, telefoonnummer en e-mail adres. Om in te loggen heb je een username en password nodig, deze krijg je als je je de eerste keer aanmeldt. Lukt het inloggen niet, laat het ons dan even weten.

Informatie lidmaatschap
Wil je meer weten over de MES, of het lidmaatschap van de MES, mail dan even naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..