img 4453Het EHBO diploma is twee jaar geldig. Om je EHBO diploma geldig te houden moet je regelmatig laten zien dat je alle stof nog goed beheerst en in de praktijk kan brengen. Bij de MES heb je de mogelijkheid om jaarlijks een herhalingscursus van één weekend (zaterdag en zondag) te volgen. Deze weekenden worden door het hele land gegeven. Voor een weekend vragen we een bijdrage in de kosten voor het slapen en eten/drinken van €32,50

In de herhalingscursus wordt je competentie getoetst volgens de richtlijnen van de 28e druk van het Oranje Kruisboekje. We spijkeren je ook direct bij als je een bepaald onderdeel niet zo goed meer beheerst. Naast de onderdelen uit de richtlijnen worden er ook extra lessen gegeven die goed aansluiten bij de praktijk van onze Scoutingleden, zoals EHBO buiten en met kinderen.

Voor het volgen van de herhalingscursus moet je lid zijn van de MES. Als je bij een andere vereniging je diploma hebt gehaald kan je door lid te worden van de MES onze cursus volgen en dus je diploma geldig houden. Je kunt je voor de herhalingslessen opgeven in Scouts Online (bij 'mijn trainingen').

Je geldigheid van je diploma kan je makkelijk zelf checken op de site van het Oranje Kruis.